Jeszcze nie tak dawno opis witryny, czyli tak zwany meta opis odgrywał istotną rolę jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron www. Miał on znaczący wpływ na wyniki wyszukiwania, dlatego do granic możliwości został nasycony słowami kluczowymi, które były odpowiednie do danej podstrony. Kilka lat temu opisywana tutaj sytuacja uległa dużej zmianie – dzisiaj, według informacji pochodzącej od Google, meta tagi nie mają żadnej wartości. Nie oznacza to jednakże, iż seo w takiej formie nie powinno być wykorzystywane. Rzeczywiście pozycjonowanie stron internetowych z użyciem meta tagów nie przejawia czysto pozycjonerskich mocy, niemniej jednak biorąc pod uwagę marketingowy punkt widzenia, może w znaczący sposób wpływać na ruch na stronie.
Czym są meta tagi wie chyba każdy, kto chociaż raz chociażby w małym stopniu zapoznał się ze składnią języka HTML. Są to meta znaczniki, które zawiera się w nagłówkowej sekcji dokumentów, dzięki którym możliwe staje się ustalenie tytułu na stronie, słowa kluczowe zadeklarowane na witrynie, czy też opis treści. Tego rodzaju informacje pozostają widoczne dla wyszukiwarek i przeglądarek i to właśnie dla nich powstają. Niemniej jednak pozycjonowanie seo z użyciem meta tagów nie zawsze sprawi, iż będą one niewidoczne dla użytkowników. Wyjątkiem są tutaj meta tagi description będące opisem zawartości na konkretnej podstronie.
Pozycjonowanie seo witryn internetowych już jakiś czas temu przestało być wyłącznie technicznym działaniem. Poza linkami czy też optymalizacją, do głosu zaczęła dochodzić wartościowa, a przy tym unikatowa treść. Coraz większy nacisk kładziono na marketing, czyli przede wszystkim tworzenie tekstów, które będą zachęcać internautów do odwiedzania strony. Znaczniki meta, a tym bardziej description, który jako jedyny (zaraz obok title), jest widoczny dla internautów, z roli wyłącznie technicznej, kiedy miał ważny wpływ na SERP-y, stał się niezawodnym marketingowym narzędziem.
Teraz, kiedy zdajemy sobie już sprawę, czym są meta tagi i jak ważną rolę odgrywają w pozycjonowaniu opisy strony, powinniśmy podjąć decyzję odnośnie tego, jaką powinny przyjmować formę. Najlepiej będzie w takim wypadku postawić się na miejscu odbiorcy, który będzie zainteresowany znalezieniem witryn mających podobny profil do naszej strony. Zapoznanie się z oczekiwaniami potencjalnych klientów, jak i tworzenie odpowiedzi na ich indywidualne potrzeby stanowi przepustkę do sukcesu.
Poniżej udzielimy kilka istotnych wskazówek, które pozwolą na stworzenie wyjątkowych znaczników meta description dla wszelkich podstron w serwisie: