Nie istnieje jeden wyznacznik, którym powinniśmy się kierować w czasie pozycjonowania witryny internetowej. Według Google wpływ na konkretną pozycję strony w wynikach wyszukiwania ma nawet i 200 różnych czynników. W tym miejscu wartym zaznaczenia pozostaje fakt, iż algorytm google jest ciągle aktualizowany. Co to tak naprawdę oznacza? Niektóre spośród czynników mogą nie wykazywać bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie stron, np.: title, description i meta tagi, meta opis.
Niewątpliwie warto jest w sposób poprawny konfigurować takie wartości, niemniej jednak obecnie nie mają one aż tak dużego wpływu na seo, jak to miało miejsce kiedyś. Dochodzą także zupełnie nowe wartości, które mają wpływ na pozycjonowanie. Dlatego tak istotne jest, żeby na bieżąco pogłębiać i aktualizować informacje w zakresie SEO.
Działania dotyczące SEO możemy podzielić na dwie zasadnicze kategorie: seo on site, jak i seo off site.
Sama nazwa na wiele nam się nie zda. Trzeba jeszcze mieć na uwadze, co i w jaki sposób do czego ma służyć. Zatem poniżej przedstawimy opis kilku czynników.
Istotny czynnik wskazujący ważne informacje na temat domeny. Czego możemy dowiedzieć się z historii domeny? Przede wszystkim możemy poznać jakość, jak i ilość linków prowadzących do witryny, czy też wiek domeny.
Frazy kluczowe posiadają jedną najważniejszą funkcję – odpowiednio wybrane sprawiają, iż na naszą witrynę trafiają potencjalni klienci. Kiedy umieszczamy frazy kluczowe w treści, musimy zawsze pamiętać o tym, aby nie doprowadzać do przesycenia treści frazami kluczowymi. Keywords winny zostać w sposób naturalny zamieszczone w treści, tak aby stały się w pełni czytelne dla robotów Google, ale co najbardziej istotne, aby czytelnik/klient otrzymał wartościową i spójną dla siebie treść. Właściwa liczba fraz kluczowych na jeden tekst powinna wynosić od 1,5 do nawet 5 procent (według różnych źródeł). Liczba keywords w treści zależy przede wszystkim od jej długości.
Hierarchia nagłówków pozwala odczytać robotom wyszukiwarek, które spośród fraz są najbardziej istotne, jak również wyznacza kierunek skanowania witryny przez roboty. Dzięki temu, iż nagłówki podlegają hierarchii, roboty się nie gubią. Co to będzie oznaczało w praktyce? Gdybyśmy przyjęli za przykład tres, w której są tylko i wyłącznie same nagłówki H3 – roboty nie mają pojęcia, która treść jest najbardziej istotna. Wszelkie informacje są przez nie odczytywane jako mające taki sam poziom i tak naprawdę mogą uznać treść za niepotrzebną i nieważną. Przy czym musimy pamiętać, iż oznaczeniem H1 wyznaczamy za każdym razem tytuł strony, H2 pierwszy nagłówek (winien zawierać odpowiednie słowo kluczowe). Umieszczając frazy kluczowe w tagach i opisach, trzeba zawsze pamiętać, iż muszą być one bezpośrednio powiązane z treścią na stronie, do której kierują użytkowników. W przeciwnym przypadku internauta nie znajdzie tego, czego szukał i szybko opuści stronę, co będzie skutkować wysokim współczynnikiem odrzuceń.
Teksty odpowiedniej jakości, angażujące czytelnika i unikalne, ale także uwzględniające zasady dotyczące SEO. To treści, które będą wspomagały pozycjonowanie strony internetowej. Zamieszczane teksty winny być atrakcyjne dla klienta/czytelnika. Studium przypadku, analizy, dane, zestawienia, poradniki. Jeśli planujemy content, musimy przyłożyć się do jakości, nie zaś do ilości tekstów.
Publikowane teksty powinny być atrakcyjne dla czytelnika/klienta. Poradniki, zestawienia, dane, analizy, case study (studium przypadku). Planując content, warto przyłożyć się do jakości, a nie ilości tekstów.