Serwis internetowy powinien być przyjazny dla użytkowników, więc właściciel podejmuje wiele starań, by tak się stało. Jednak częsta modyfikacja strony i powtarzające się przerwy techniczne utrudniają relacje z odbiorcą. Jeśli jest to sklep internetowy, to takie działania mogą obniżyć poziom sprzedaży, na czym skorzysta konkurencja. Warto więc zdać się na audyt SEO. Pozwoli wykryć wszelkie nieprawidłowości i szybko wprowadzić korzystne zmiany, lepsze niż u konkurencyjnych witryn.
Audyt SEO sprawia, że właściciel witryny nie musi naprawiać swojego serwisu po omacku. Taka dogłębna analiza strony pozwala dokładnie zapoznać się ze wszelkimi nieprawidłowościami. W dodatku są one bardzo dokładnie sprecyzowane zarówno pod względem specyfikacji problemu, jak i miejsca, w którym on występuje. Korzystając z takiego badania, można rozwiać wszelkie wątpliwości związane z tym, dlaczego m.in. strona nie wyświetla się w wyszukiwarce, bądź też co sprawia, że ruch na niej jest tak niewielki.
Zlecając SEO audyt, można liczyć na pełen profesjonalizm firmy, która go przeprowadza. Jej przedstawiciele nie tylko mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, ale również korzystają z szerokiego zakresu fachowych, nierzadko płatnych narzędzi, które zapewniają kompleksową analizę strony pod wieloma aspektami. Oprócz tego fachowcy potrafią właściwie odczytywać wszystkie zgromadzone dane techniczne, wykresy, porównania i liczby, a następnie zapoznać z tymi wynikami właściciela witryny w taki sposób, by te informacje były dla niego w pełni zrozumiałe.
Ponadto na wyniki analizy nie czeka się długo, bo maksymalnie kilkanaście godzin. Natomiast są to rzetelnie zebrane informacje, których nie można zlekceważyć, jeśli myśli się o tym, by strona przyciągała większą liczbę odbiorców i była indeksowana na wysokim miejscu w wyszukiwarce. Co więcej wszystkie zmiany po takim badaniu można wprowadzić samodzielnie, jeśli tylko zna się język HTML i ma się chociażby podstawy z zakresu SEO.
Przeprowadzając audyt, można dowiedzieć się, czy strona jest właściwie optymalizowana. Sprawdza się pod tym kątem przede wszystkim znaczniki meta w języku HTML, a więc tytuł, słowa kluczowe, opis, a także zastosowane nagłówki i czy została zachowana odpowiednia hierarchia na stronie. Inne elementy, na które zwraca się uwagę podczas takiej analizy, to m.in.:
Warto pomyśleć o audycie, gdy zamierza się wprowadzić stronę do sieci. Usunięcie nieprawidłowości sprawi, że witryna znacznie szybciej osiągnie wysoki ranking w wyszukiwarce. Takie badanie przydaje się również po odświeżeniu strony serwisu. Najczęściej jednak właściciele stron korzystają z takiej analizy w momencie, kiedy zauważają niknący ruch na stronie i spadek pozycji w wynikach wyszukiwarki. Dbając o popularność witryny wśród odbiorców i w Google, nie można poprzestać na analizie i wprowadzeniu po niej zmian. To pozycjonowanie stron internetowych sprawia, że pozycja strony jest niezachwiana, nawet przy dużej konkurencji.