Pozycjonowanie stron internetowych, choć nie jest pojęciem nowym, w ciągu ostatnich kilku lat zyskało znacznie więcej uwagi. To, co kiedyś było głównie procesem technicznym, zrozumiałym jedynie dla robotów wyszukiwarek, stało się obecnie istotną częścią marketingu dla każdej firmy obecnej w Internecie. Silna obecność w Internecie nie polega już tylko na posiadaniu strony internetowej i regularnym publikowaniu wpisów na blogu. Twoi potencjalni klienci muszą być w stanie znaleźć Cię, gdy szukają czegoś, co oferuje Twoja firma. Należy dać im jak najwięcej powodów, aby wybrali właśnie Ciebie spośród wszystkich innych firm, z którymi mogą się skontaktować. I tu właśnie przychodzi z pomocą pozycjonowanie stron internetowych…
SEO to skrót od „search engine optimization”. Jest to proces podnoszenia organicznej pozycji witryny w wyszukiwarkach poprzez uzyskanie większego ruchu z odpowiednich zapytań. Google, Bing i inne wyszukiwarki podniosą pozycję Twojej witryny, jeśli uznają, że zapewni ona lepsze wrażenia użytkownikom niż inne witryny w danym wyniku wyszukiwania. W SEO nie chodzi tylko o zwiększenie ruchu, ale także o zwiększenie sprzedaży i zminimalizowanie kosztów pozyskania nowych klientów (CPA). Istnieje wiele błędnych przekonań na temat SEO, dlatego w tym artykule wyjaśnimy niektóre z tych mitów.
W 2018 r. każdego dnia w Google odbywa się około 5 miliardów wyszukiwań. Oznacza to, że każdego dnia jest 5 miliardów okazji, aby Twoja firma dotarła do nowych potencjalnych klientów. Jednak nie wszystkie te osoby klikną na link do Twojej strony lub reklamy i przejdą na Twoją stronę internetową. Tu właśnie w grę wchodzi SEO. Optymalizując witrynę pod kątem odpowiednich słów kluczowych, można ułatwić ludziom znalezienie witryny, gdy szukają usług lub produktów oferowanych przez firmę. Jeśli witryna pojawi się na górze strony wyników wyszukiwania, można mieć pewność, że większość osób kliknie na link do witryny. Spowoduje to większy ruch i wyższy współczynnik konwersji w porównaniu z sytuacją, gdy witryna znajduje się w środku lub na dole strony. Jeśli chcesz, aby więcej osób odwiedziło Twoją stronę, musisz sprawić, aby łatwo było im ją znaleźć. Najlepszym sposobem na to jest zainwestowanie w SEO.
Sposób podejścia do SEO zależy od wielu czynników, w tym modelu biznesowego, oferty produktowej oraz aktualnego wyglądu i zawartości witryny. W związku z tym, poniżej przedstawiamy kilka najlepszych praktyk SEO, o których należy pamiętać, jeśli chcemy, aby nasze działania SEO były skuteczne. – Po pierwsze i najważniejsze, musisz znać swoją grupę docelową. Jeśli nie wiesz, do kogo chcesz dotrzeć, nie możesz tworzyć treści, które do nich przemówią. Zacznij od przeprowadzenia badań rynku, aby dowiedzieć się, czym interesują się Twoi potencjalni klienci i jakie są ich bolączki. Po uzyskaniu tych informacji możesz tworzyć treści, które będą bezpośrednio odpowiadać na te potrzeby i oczekiwania. – Twórz treści wysokiej jakości. Staraj się, aby Twoje wpisy na blogu i inne rodzaje treści były atrakcyjne i przydatne dla odbiorców. Jeśli stworzysz mierne treści, które nie rozwiążą żadnych problemów Twoich czytelników, nie klikną oni na link do Twojej strony, gdy będą szukać czegoś związanego z tym, o czym napisałeś. Zamiast tego klikną na link do innej strony, która dostarczyła im przydatnych i wartościowych treści. – Zoptymalizuj swoją witrynę. Upewnij się, że Twoja strona ma świetny wygląd i jest zoptymalizowana dla wszystkich urządzeń, w tym urządzeń mobilnych, takich jak smartfony. Zamieść sitelink na górze swojej strony internetowej, który wskazuje na stronę główną, tak aby pojawiała się ona w wynikach wyszukiwania Google. – Zbuduj backlinki. Backlinki to hiperłącza, które wskazują na twoją stronę z innych stron internetowych. Posiadanie wielu wysokiej jakości backlinków może pomóc w zwiększeniu ogólnego autorytetu witryny, prowadząc do wyższej pozycji w organicznej klasyfikacji wyszukiwarki. Istnieją różne sposoby budowania backlinków, w tym skorzystanie z możliwości gościnnego blogowania, znalezienie odpowiednich forów, na których można zostawić wnikliwe komentarze oraz współpraca z influencerami w danej niszy.
– Po pierwsze i najważniejsze, nie należy wpadać w panikę. SEO to nie jest coś, co dzieje się z dnia na dzień. Potrzeba czasu, aby zauważyć zauważalną poprawę w organicznym rankingu wyszukiwarki, ale kiedy już to zrobisz, będzie to warte wysiłku. – Upewnij się, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Posiadanie responsywnej strony internetowej jest jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś zrobić, aby poprawić swoje SEO. Jest to również coś, co Google bierze pod uwagę przy określaniu rankingu witryny. Jeśli Twoja strona nie jest responsywna, tracisz potencjalnych klientów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych do przeglądania stron internetowych. – Zacznij pisać bloga. Blogowanie to jeden z najlepszych sposobów na poprawę SEO. Nie tylko pomoże zwiększyć ruch na Twojej stronie, ale także pomoże Ci stać się lepszym pisarzem. Pisanie wpisów na blogach nie jest łatwe, więc ćwicząc tę umiejętność, staniesz się lepszym pisarzem. – Obserwuj swoją konkurencję. Przyjrzyj się stronom, które zajmują wyższe pozycje w rankingu, i przeanalizuj, co robią, a czego Ty nie robisz. To samo możesz zrobić z konkurentami, którzy zajmują niższe pozycje w rankingu. – Unikaj black hat SEO. – Bądź cierpliwy.
SEO jest istotną częścią marketingu dla każdej firmy obecnej w Internecie, która chce zwiększyć ruch na swojej stronie. Nie jest to łatwy proces, ale dzięki odpowiedniej strategii i konsekwentnym wysiłkom można poprawić organiczną pozycję witryny w wyszukiwarkach i zauważyć wzrost ruchu na stronie. Jeśli chcesz, aby więcej osób odwiedziło Twoją witrynę, musisz ułatwić im jej odnalezienie. Najlepszym sposobem na to jest zainwestowanie w SEO. Sposób podejścia do SEO zależy od wielu czynników, takich jak model biznesowy, oferta produktów oraz aktualny wygląd i zawartość witryny. Jeśli chodzi o optymalizację witryny pod kątem właściwych słów kluczowych, najlepszym podejściem jest najpierw zrozumienie, kim jest grupa docelowa oraz jakie są jej potrzeby i oczekiwania. Po uzyskaniu tych informacji można tworzyć treści, które są bezpośrednio ukierunkowane na te potrzeby. Jeśli chcesz poprawić swoje SEO, musisz tworzyć treści wysokiej jakości, optymalizować swoją stronę internetową, budować backlinki oraz unikać black hat SEO.