Chcąc prowadzić sklep internetowym, czy stworzyć poczytnego bloga należy zadbać o wdrażanie SEO. Jest to podstawa każdego internetowego biznesu, bez której nie ma co liczyć na wybicie się i zdobycie wystarczającej rozpoznawalności, by przyciągnąć klientów.
Gdyby ująć to w kilku słowach to jest to po prostu optymalizacja witryny internatowej pod wyszukiwarki, w celu znalezienia się na jak najwyższej pozycji. Dzięki zastosowaniu odpowiednich działań staje, się możliwe pozycjonowanie stron a co za tym idzie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów. Jest to niezwykle istotne, by znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ ludzie, gdy szukają, konkretnych informacji zazwyczaj nie dochodzą do 10 strony prawda? Prawdziwa walka zaczyna się o to, aby znaleźć się na pierwszej stronie.
Pozycjonowanie stron warto zacząć od dobrze przemyślanej strategii, należy przemyśleć dokładnie plan oraz to jak się za niego zabrać. Na to, czy strona znajdzie, się wysoko w wynikach wyszukiwarki wpływ ma wiele czynników i o wszystkie należy zadbać w odpowiednim stopniu.
Po pierwsze należy zacząć od dobrze dobranych artykułów, pamiętając, że content is a king. Wyszukiwarki, nie lubią pustych tekstów, które są niejasne lub też nie mają wartości merytorycznej. Należy tworzyć artykuły dobrej jakości i pamiętać, aby odpowiednio je sformatować. Ważny jest dobrze dobrany tytuł, przemyślane słowa kluczowe pod pozycjonowanie danego wpisu, meta opis czy nagłówki.
Kolejną rzeczą, o której nie można, zapominać jest zbudowanie dobrze działającej witryny, na którą ludzie będą chcieli wracać. Powinna być ona przejrzysta i łatwa w obsłudze. Menu nawigacyjne powinno być stworzone tak, aby osoba szukająca czegoś na twojej stronie mogła znaleźć to bez trudu. Warto zadbać o to by witryna internetowa wczytywała się szybko i sprawnie. Ludzie zazwyczaj nie lubią czekać i istnieje możliwość, że gdy zobaczą, że proces wczytywana idzie, zbyt wolno po prostu sobie pójdą. Istotna jest także responsywność, z Internetu nie korzysta się już tylko na komputerach. Strona internetowa powinna być dostosowana do smartphonów oraz tabletów. Mówiąc, krótko należy zadbać, aby wszystko w kodzie strony było, tak jak należy i nie sprawiało problemów technicznych.
Nie należy przesadzać też z ilością reklam, powinny być one delikatne i nienachalne tak, aby nie wjeżdżały ludziom na pół ekranu. Warto zadbać o bezpieczeństwo nabywając certyfikat SSL. Poprawi to wiarygodność strony wśród ludzi oraz algorytmów wyszukiwania. Jest to szczególnie ważne w przypadku przetwarzania wrażliwych danych osobowych. Prowadząc sklep internetowy certyfikat ten to praktycznie konieczność. Sporo ludzi może obawiać się dokonać zakupu, gdy zobaczy brak kłódeczki przy adresie strony.
Ostatnim, ale także ważnym czynnikiem, o jaki należy, zadbać jest zdobywanie linków. Algorytmy zwracają dużą uwagę na to, czy strona jest polecana, czy linki do niej znajdują na stronach innych osób. Ważne jest jednak aby były to linki wartościowe. Co to znaczy? Chodzi głównie o to, że nie jest najważniejsze wszędzie mieć jakiś link, ale o to, by pojawiał się on w sposób naturalny i niewymuszony. Dobrym na to pomysłem są artykuły gościnne, gdzie można zostawić adres swojej witryny.
Pozycjonowanie stron internetowych niewątpliwie wiąże się z wybiciem się w wyszukiwarce na konkretne frazy. Niezwykle istotne, być może nawet kluczowe dobrać jak najlepsze słowa kluczowe. Już na samym początku należy zdecydować się, pod jakie słowa tworzyć treści. Pamiętać należy, że od konkretnego słowa są jeszcze jego synonimy. Jakie słowa określają branże? Jaka jest w nich konkurencja? Odpowiedź, na te pytania jest kluczowa przy doborze odpowiedniej strategii. Nie możliwe jest dobrze wypozycjonować stronę pod każde słowo kluczowe danej branży. Dlatego też warto dobrać sobie ich kilka i trzymać się ich, co najwyżej uzupełniając je w ramach rozwoju biznesu. Pamiętać należy, że algorytmy są zmienne i bardzo często całkowicie zmieniają zasady pod SEO. Ważne jest, a\by być z tym na bieżąco i wdrażać nowe zalecenia wyszukiwarek.
Jeżeli jest praca, to potrzebne są narzędzia.
No właśnie, skoro do wbicia gwoździa potrzebny jest młotek to czy żeby wdrażać optymalizacje, nie należy mieć jakichś programów? Narzędzia SEO, są niezwykle rozbudowane i pomagają wdrażać konkretne działania optymalizacyjne. Oto kilka z nich:
• Google Analytics służy do analizowania statystyk twojej strony. Dzięki temu widać jak zmienia się ruch na stronie i czy można być z tego zadowolony.
• Google Search Console jedno z ważniejszych narzędzi służących pozycjonujących. Pozwala sprawdzić, z jakich fraz użytkownicy wchodzą na stronę oraz z jakich urządzeń.
• Majestic program ten pozwala na sprawdzanie linkowania zewnętrznego strony. W programie tym można określić ilość linków, ale także ich jakość.
• Google Trends narzędzie służące do wyszukiwania słów kluczowych pod daną branżę. Sprawdzimy, jakie frazy są najpopularniejsze i jakie warto zawalczyć.
• PageSpeed ważne narzędzie do sprawdzania szybkości wczytywania się strony.
• Google Mobile-Friendly Test służy, do sprawdzania tego jak witryna internetowa działa na urządzeniach mobilnych, jest to niezwykle ważne, ponieważ coraz więcej osób to właśnie tam korzysta z Internetu.
• Yoast SEO korzystając ze stron opartych o WordPress, nie można zapomnieć o tej wtyczce. Jest ona dość prosta w obsłudze, jednocześnie mając sporo funkcjonalności usprawniających działania SEO. Pozycjonowanie stron internetowych jest o wiele łatwiejsze dzięki tej potężnej wtyczce.