Seo audyt witryny internetowej posiada jeden najważniejszy cel – bardzo dokładne analizowanie strony. Tego rodzaju analiza winna uwzględnić elementy, które mają nie tylko bezpośredni, ale również pośredni wpływ, na przykład na pozycjonowanie strony. Badanie na ogół tyczy się witryny głównej, jak i jej najważniejszych podstron. Audyt witryny może zostać przeprowadzony pod różnorodnym kątem. W wyspecjalizowanych firmach zajmujących się wykonywaniem audytów, oferowane są audyty tyczące się kampanii PPC, analizy pod kątem seo, audyt iż, jak i audyt seo przedsiębiorstw konkurencyjnych.
Wyspecjalizowane przedsiębiorstwa posiadają w swojej ofercie różnorodne audyty witryn internetowych, za niektóre trzeba zapłacić, na inne zaś trzeba będzie trochę poczekać. W sieci możemy znaleźć także analizatory w wersji automatycznej, które można powiedzieć, że ,,rzucają okiem” na stan naszej witryny. W takim przypadku warto będzie zwrócić się do specjalisty, który krytycznym okiem spojrzy na www przedsiębiorstwa i będzie w stanie zaproponować nam najbardziej atrakcyjne rozwiązanie – właściwe pozycjonowanie stron. Oczywiście nie z każdej rady musimy korzystać. Na ogół audyty witryn internetowych tyczą się paru aspektów, ich nazewnictwo może się od siebie różnić w zależności od przedsiębiorstwa, z którym będziemy prowadzić współpracę.
Rodzaje audytów strony internetowej:
Który z nich powinniśmy przeprowadzić? To zależy od tego jaką kondycję ma strona, jakie linki, czy też na przykład słowa kluczowe zostały na niej użyte. Istotne jest również to, co było przyczyną tego, iż podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu audytu. Jeżeli witryna odnotowuje częste awarie, warto jest przemyśleć kwestię audytu technicznego. Jeżeli mamy kłopoty z ilością odwiedzających ją internautów, albo nie jesteśmy zadowoleni z usług dotychczasowej agencji SEO, musimy przeprowadzić audyt pozycjonowania. Z pewnością niezwykle atrakcyjnym audytem będzie audyt UX, który pozwala na usprawnienie działania witryny, poprawia jej odbiór przez internautów, jak również weryfikuje ich odczucia. Czasami dobrze jest zdecydować się na kilka rodzajów audytów witryny internetowej, wszystko po to, ażeby móc ją w dokładny sposób przeanalizować. W dobraniu właściwego typu audytu, na pewno pomocy udzieli nam specjalista, który przejrzy witrynę i będzie umiał ocenić zakres naszych potrzeb.
Nie trzeba zbytnio przygotowywać się do audytu SEO. Cała tajemnica w tym, aby wszystko nie działało, albo działało dokładnie tak jak ma to miejsce na co dzień. Warto jest funkcjonalność witryny internetowej sprawdzać w naturalnych warunkach. Możemy niewątpliwie samodzielnie przeprowadzać audyt, ale lepiej aby witrynę przetestowała osoba zupełnie z zewnątrz, która wykaże się specjalistyczną wiedzą i znajomością obecnych trendów rynkowych, jak i oczekiwań klientów.
Przygotowywać przedsiębiorstwo należy jednakże do zmian, które nastąpią po audycie. Do tego, iż zostanie wprowadzony na niej nowy content, będzie tam też na pewno nowy meta opis i nowe meta tagi. Niemniej jednak wszystko zależy w dużej mierze od tego, jaką strona www otrzyma ocenę i na które spośród zaproponowanych zmian przedsiębiorstwo się zgodzi. Nierzadko zmiana w obrębie wyglądu witryny internetowej jest w zakresie zainteresowań pracowników, niemniej jednak nie zaburza ich pracy. Aktualizacje o charakterze technicznym mogą dotykać nawet i kilku działów. Sprawne przeprowadzanie wdrożenia jest na ogół najważniejsze dla wykonawców, którzy zdają sobie sprawę z tego, jak istotne będzie to działanie. Klienci, którzy będą niezadowoleni z wdrożonych działań, po prostu zrezygnują z usług agencji, a na domiar złego mogą już nigdy nie wrócić, czy nawet rozpowszechnić niezbyt pochlebną opinię i firma w ten sposób straci swoją przez jakiś czas wypracowywaną renomę.